Publicacions

Recerca

Discursos a través de la celebritat local: la cupletista Adela Margot a València durant la dècada de 1910 Pasado y Memoria. Revista de Historia Contemporánea, 24, 2022

Compositores valencianes i teatre líric popular en el primer terç del segle XX
Quadrívium, 12, 2021

Compositoras valencianas y teatro lírico popular en el primer tercio del siglo XX (versión en español)
Quadrívium, 12, 2021

Escenificando el género: espacios para los bailes de moda durante el primer franquismo
Danza, género y sociedad, Beatriz Martínez del Fresno y Ana María Díaz Olaya (coord.) Málaga: Universidad de Málaga, 2017

Les pistes de ball durant el primer franquisme: espais de lleure a l’Horta-Albufera
Tesi Doctoral. Menció de Doctorat Europeu. Programa de Doctorat en Història de l’Art i Musicologia. Universitat Autònoma de Barcelona, 2013

Folklorismo y memoria generacional: narrativas de las realidades musicales del primer franquismo
Current Issues in Music Research: Copyright, Power and Transnational Music Processes, Moreno Fernández, Susana et al. (eds.), Lisboa: Ediçoes Colibri, Instituto de Etnomusicologia-Centro de Estudos em Musica e Dança, pp. 129-148, 2013.

Ruperto Chapí y la zarzuela: ambivalencias musicales en la Guerra Civil Española
Ruperto Chapí. Nuevas Perspectivas, A Galbis López, Vicent et al. (dirs.). València: Institut Valencià de la Música, pp. 495-511, 2012

Dissentiments de la dictadura: balls, franquisme i Església
La Dictadura franquista: la institucionalització d’un règim, Segura, Antoni et. al (dirs.). Barcelona: UB Edicions, pp. 432-446, 2012

Cant i quotidianitat: visibilitat i gènere durant el primer franquisme
Trans – Transcultural Music Review, n. 15, 2011

Canto y cotidianidad: visibilidad y género durante el primer franquismo (versión en español)
Trans – Transcultural Music Review, n. 15, 2011 (versión en español)

Passejos, pistes i plaques: els balls a l’Horta Sud durant el primer franquisme
Quadrívium n. 3, 2012


Divulgació

Els cuplets de Joan Fuster (pròximament)

Joan fuster a la pista de ball (pròximament)

El trombó de Marguerite Dufay
Sonograma Magazine, abril de 2022
(lee aquí la versión en español: El trombón de Marguerite Dufay)

Sportsmen i polques patinables
Sonograma Magazine, abril de 2022
(lee aquí la versión en español: Sportsmen y polcas patinables)

Repensar la tradició i la modernitat
Saó n. 391, març 2014

Acustemologia de gènere: ecos per a una fantasia?
Quadrívium n. 5, 2014

Política, adaptació i supervivència: els balls a les societats musicals valencianes de la primera meitat del segle XX
Canemàs n. 7, 2014

«Señorita, ¿me permite este pecado?»: els dàncings i la dictadura franquista
Impromptu 48, 2012

Cançons que cal saber
Costal, Anna (coord.). Barcelona: Pòrtic, 2010

«Passat i present. Requalificació de terrenys musicals»
Nativa, n. 51, pp. 10-15, 2009


Ressenyes

Enrique Encabo e Immaculada Polo (eds.): Copla, ideología y poder. Madrid: Editorial Dykinson, 2020.
El oído pensante 10.1 (març-setembre 2022), pp. 166-169.

‘Explicar la història a través de quinze dones’
Ressenya d’Antoni Furió (ed.). Quinze dones valencianes. Catarroja: Afers, 2020. L’espill, vol. 63-64, 2021.

‘Quan el silenci ens parla’
Ressenya d’Alain Corbin: Història del silenci. Del Renaixement als nostres dies. Barcelona: Fragmenta, 2019. Saó, desembre 2020.

Beatriz Martínez del Fresno, Belén Vega Pichaco (eds.): Dance, Ideology and Power in Francoist Spain (1938-1968), Turnhout, Brepols, 2017
Cuadernos de Música Iberoamericana, vol. 31, 2018

Elvira Asensi Silvestre: Música, mestre! Les bandes valencianes en el tombant del segle XIX València: Universitat de València, 2013, p. 193
Canemàs, Juny 2013


Pròlegs

‘Deixem lo dol. Goigs i musiques de Pasqua’ de Bàrbara Duran Bordoy. Menorca: Edicions Món de Llibres, 2019.



Els continguts d’aquests materials estan sota una llicència Creative Commons. Consulteu-los abans d’emprar-los.

Los contenidos de estos materiales están bajo una licencia Creative Commons. Consúltela antes de usarlos.

The contents of these materials are under a licence Creative Commons. Check it before use.

Isabel Ferrer Senabre, 2022